زمان جاری : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 3:40 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

هاست رایگان
تعداد بازدید 100
نویسنده پیام
samadi
آنلاین

ارسال‌ها : 3
عضویت: 4 /4 /1398
نقشه یو تی ام
صدور شناسنامه برای 200 هکتار از اراضی راه آهن آذربایجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شاپور ارصلانی مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: صدورشناسنامه به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجود برای تملک اراضی تحت تملک راه آهن در استان های آذربایجان شرقی و غربی انجام شده است.

وی اظهار کرد: تا پایان امسال برای 50 درصد باقی مانده از اماکن راه آهن نیز شناسنامه و سند مستند صادر می شود.

مدیرکل راه آهن آذربایجان یادآوری کرد: 17 متر از اراضی طرفین خطوط راه آهن در تملک راه آهن و در 30 متر بعدی از هر دو طرف خطوط راه آهن ساخت و ساز ممنوع بوده و 70 متر بعدی از هر دو طرف خط در حریم نظارتی راه آهن قرار دارد.

ارصلانی ادامه داد: مستند سازی و تهیه نقشه یو تی ام اراضی و اماکن راه آهن آذربایجان با همکاری مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان های آذربایجان غربی و شرقی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این طرح از دو ماه پیش آغاز شده است، گفت: با تلاش کارشناس واحد حقوقی این اداره کل برای صدور 50 درصد از اراضی، املاک و اماکن این اداره کل نقشه یو تی ام تهیه و تحویل ادارات ثبت و اسناد و املاک حوزه شهرستان مربوطه در سه حوزه شده است.

ارصلانی افزود: این نقشه ها در بانک کاداستر کشور ضبط و ثبت می شود و این عمل علاوه بر جلوگیری از دخل و تصرف افراد غیر در املاک و اراضی راه آهن، موجبات تثبیت مالکیت از اراضی این اداره کل شده است.

نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.

راه‌آهن آذربایجان از نواحی چهارده‌گانه راه‌آهن ایران با محورهای تبریز - تهران (تا ایستگاه مراغه)، تبریز- جلفا و تبریز- رازی و شامل 19 ناحیه است و با احتساب خطوط فرعی طول آن به 530 کیلومتر می رسد.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.


سه شنبه 04 تیر 1398 - 21:36
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها


برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :